Publicaties over kinderen & adolescenten
- Deserno, M. K., Fuhrmann, D., Begeer, S., Borsboom, D., Geurts, H. M., & Kievit, R. A. (2022). Longitudinal development of language and fine motor skills is correlated, but not coupled, in a childhood atypical cohort. Autism : the international journal of research and practice. https://doi.org/10.1177/13623613221086448
- Martini, M.I., Merkelbach, I. & Begeer, S. (2022). Gestational Age in Autistic Children and Adolescents: Prevalence and Effects on Autism Phenotype. Journal of Autism and Developmental Disorders.
- Autistische kinderen en drukke situaties: zo ga je ermee om, een interview met Sander Begeer door RTL Nieuws, 25 april 2016
- Fink, E., Begeer, S. Hunt, C. & De Rosnay, M. (2014). False-belief understanding and social preference over the first two years of school: A longitudinal study. Child Development, 85, 2389–2403.[IF: 4.9].
- Van den Bergh, S. F. W. M, Scheeren A. M., Begeer, S., Koot, H. M. & Geurts, H.M. (2014). Age Related Differences of Executive Functioning Problems in Everyday Life of Children and Adolescents in the Autism Spectrum. Journal of Autism and Developmental Disorders [IF: 3.7].
- Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Lunenburg, P. & Stegge, H. (2009). Additive and subtractive counterfactual reasoning in children with high-functiong autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 39, 1593-1597.
- Geurts, H., Begeer, S. & Stockmann, L. (2009). Inhibitory control of socially relevant stimuli in cihldren with high functioning autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 39, 1603-1607.
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stegge, H. & Koot, J.M. (2007). Do children with autism acknowledge the influence of mood on behaviour? Autism, 11, 503-521.
- Begeer S. (2005). Promotieonderzoek, afdeling Ontwikkelingspsychologie, Vrije Universiteit, Amsterdam. Dissertatie: “Social and emotional skills and understanding in children with autism spectrum disorders”.
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stockmann, L. (2005). Begrip en gebruik van sociaal-emotionele regels bij kinderen met autisme spectrum stoornissen. Kind en Adolescent, 26, 181-194.
- Lunenburg, P., Begeer, S., Stegge, H. & Meerum Terwogt, M. (2005). Counterfactual redeneren over emoties bij hoogfunctionerende kinderen met autisme. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 3, 125.
- Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004). Sociaal-emotionele competentie van normaal intelligente kinderen met autisme. In: Vyt, A., van Aken, M. A. G., Bosch, J. D., Van der Gaag, R. J. & Ruijssenaars, A. J. J. M. (2004). Jaarboek ontwikkelingspsychologie, orthopedagogiek en kinderpsychiatrie 6. Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum, 252-275.
- Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004). Onderkennen kinderen met autisme de invloed van stemming op gedrag? Wetenschappelijk Tijdschift Autisme, 1, 4-16.