Taal
Nederlands
English
Türkçe
Contact
Zoeken
Menu
Home
Aanmelden
Over het NAR
Over het NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Waarom zou je deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Alle projecten
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Home
Aanmelden
Over het NAR
Over het NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Waarom zou je deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Alle projecten
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Theory of Mind
Home
Theory of Mind
Publicaties ingedeeld naar thema
Op deze pagina zijn de publicaties ingedeeld naar het thema Theory of Mind.
Publicaties over Theory of Mind
De Veld, D.M.J., Scheeren, A.M., Howlin, P., Hoddenbach, E., Mulder, F., Wolf, I. & Begeer, S. (2020)
Sibling Configuration as a Moderator of the Effectiveness of a Theory of Mind Training in Children with Autism: a Randomized Controlled Trial.
Holopainen, A., de Veld, D. & Begeer, S. (2019).
Brief Report: Does Theory of Mind Training enhance Empathy in Autism?
.
De Veld, D., Howlin, P., Hoddenbach, E., Mulder, F., Wolf, I., Koot, J. M., Lindauer R. & Begeer, S. (2017).
Moderating effects of parental characteristics on the effectiveness of a Theory of Mind training for children with autism: a Randomized Controlled Trial.
Begeer, S., Bernstein, D. M., Aßfalg, A. & Koot, H. M. (2016).
Egocentric bias in children with and without Autism Spectrum Disorders.
Begeer, S., Howlin, P., Hoddenbach, E., Clauser. C., Lindauer, R., Gevers, C., Clifford, P., Boer, F. & Koot, H. M. (2015).
Effects and Moderators of a Short Theory of Mind Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder: A Randomized Controlled Trial.
Coburn, P. I., Bernstein, D. M. & Begeer, S. (2015).
A new paper and pencil task reveals adult false belief reasoning bias and slowed response time.
Fink, E., Begeer, S., Peterson, C. C., Slaughter, V. & De Rosnay, M. (2015b).
Friends, friendlessness, and the social consequences of gaining a theory of mind.
Fink, E., Begeer, S., Peterson, C. C., Slaughter, V. & De Rosnay, M. (2015a).
Friendlessness and theory of mind: A prospective longitudinal study.
Begeer S. (2014).
Theory of Mind interventions can be effective in treating autism, although long-term success remains unproven.
Begeer, S., Dik, M., voor de Wind, M. J., Asbrock, D., Brambring, M. & Kef, S. (2014).
A new look at Theory of Mind in children with ocular and ocular-plus congenital blindness.
De Rosnay, M., Fink, E., Begeer, S., Slaughter, V. & Peterson, C. (2014).
Talking Theory of Mind Talk: Young School-Aged Children’s Everyday Conversation and Understanding of Mind and Emotion
.
Scheeren, A. M., De Rosnay, M., Koot, H. M. & Begeer, S. (2013).
Rethinking Theory of Mind in children and adolescents with autism.
Begeer, S., Bernstein, D. M., Van Wijhe, J., Scheeren, A. M. & Koot, H. M. (2012).
A continuous false belief task reveals egocentric biases in children and adolescents with autism.
Hoddenbach, E., Clifford, P., Gevers, C., Clauser, C., Boer, F., Koot, H. M., Begeer, S. (2012).
Individual differences in the efficacy of a short Theory of Mind intervention for children with autism: A randomized controlled trial.
Begeer, S., Gevers, C., Clifford, P., Verhoeve, M., Kat, K., Hoddenbach, E. & Boer, F. (2011).
Theory of Mind training in children with autism: a randomized controlled trial.
Begeer, S., Malle, B. F., Nieuwland, M. & Keysar, B. (2010).
Using Theory of Mind to represent and take part in social interactions: Comparing individuals with high-functioning autism and typically developing controls
.
Sterck, E. H. M., Begeer, S., Cuperus, J. & Van Wezel, R. (Eds.) (2010).
Theory of Mind: Specialized Capacity or Emergent Property? Perspectives from Non-human and Human Development
.
Sterck, E.H.M. & Begeer, S. (2010).
Theory of Mind, specialized capacity or emergent property?
.
Gevers, C., Clifford, P., Mager, M. & Boer, F. (2006).
Brief report: A Theory-of-Mind-based social-cognition training program for school-aged children with pervasive developmental disorders: An open study of its effectiveness.
Begeer, S. (2005).
WTA lezing: Theory of Mind en autisme spectrum stoornissen: nieuwe ontwikkelingen.
Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stockmann, L. (2003).
Theory of Mind based action in high-functioning children from the autistic spectrum.
Reload
🗙