Taal
Nederlands
English
Türkçe
Contact
Zoeken
Menu
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Sociaal gedrag en interacties
Home
Sociaal gedrag en interacties
Publicaties ingedeeld naar thema
Op deze pagina zijn de publicaties ingedeeld naar het thema Sociaal gedrag en interacties.
Publicaties over sociaal gedrag en interacties
'Psycholoog Sander Begeer: ‘Mens met autisme is misschien wel te empathisch’"
, in Het Parool in augustus 2022
Backer van Ommeren, T., Vreugdenhil, M., Koot, H.M., Spek, A., Scheeren, A.M., Jertberg, R.M. en Begeer, S. (2022).
A New Real-Life Test for Reciprocity in Autistic Adults: The Interactive Drawing Test
.
Scheeren, A. M., Koot, J. M. & Begeer, S. (2020).
Stability and Change in Social Interaction Style of Children with Autism Spectrum Disorder: A 4-Year Follow-Up Study.
Wijnker-Holmes, B. (2019).
Het sociale leven van mensen met autisme
.
Fink, E., Olthof, T., Goossens, F., Van der Meijden, S. & Begeer, S. (2018).
Bullying related behaviour in young people with autism: Links with autism severity and behavioural problems.
Backer van Ommeren, T. Koot, H. M., Scheeren, A. M. & Begeer, S. (2017).
Reciprocity in Autistic and Typically Developing Children and Adolescents with and without Mild Intellectual Disabilities.
Begeer, S., Fink, E., Van der Meijden, S., Goossens, F. & Olthof, T. (2016).
Bullying-related behavior in community high schools versus high schools for autism: Self-report and peer-report
.
Peper CE, van der Wal SJ and Begeer S (2016).
Autism in Action: Reduced Bodily Connectedness during Social Interactions?
.
Scheeren, A. M., Banerjee, R., Koot, H. M. & Begeer, S. (2016).
Self-presentation in adolescents with autism spectrum disorder: A reduced need to belong?
.
Angus, D. J., De Rosnay, M., Meerum Terwogt, M., Lunenburg, P. & Begeer, S. (2015).
Limitations in social anticipation are independent of imaginative and Theory of Mind abilities in children with Autism but not in Typically Developing children.
Backer van Ommeren, T., Koot, H. M., Scheeren, A. M. & Begeer, S. (2015).
Reliability and Validity of the Interactive Drawing Test: A Measure of Reciprocity for Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder.
Begeer, S., Wierda, M. & Wijnker-Holmes, B. (2015).
Sociale relaties en autisme in cijfers
.
Scheeren, A. M., Koot, H. M., Mundy, P. C., Mous, L. & Begeer, S. (2013).
Empathic responsiveness of children and adolescents with high-functioning autism spectrum disorder
Backer van Ommeren, T., Begeer, S., Scheeren, A. M., Viskaal, N. & Koot, H. M. (2012).
Wederkerig gedrag bij hoog functionerende kinderen en adolescenten met een Autisme Spectrum Stoornis.
Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme.
Backer van Ommeren, C., Begeer, S., Scheeren, A.M. & Koot, H.M. (2012).
Measuring reciprocity in high functioning children and adolescents with autism spectrum disorders.
Scheeren, A. (2012).
Reconsidering core impairments in autism: Diversity in empathy and social behavior (doctoral dissertation)
.
Scheeren, A. M., Koot, J. M. & Begeer, S. (2012).
Social interaction style of children and adolescents with high-functioning autism spectrum disorder
.
Scheeren, A. M., Begeer, S. Banerjee, R., Meerum Terwogt, M. & Koot, H. M. (2010).
Can you tell me something about yourself? Self-presentation in children and adolescents with high functioning autism spectrum disorder in hypothetical and real life situations
.
Bushman, B. J., Baumeister, R. F., Thomaes, S., Ryu, E., Begeer, S. & West, S. G. (2009).
Looking again, and harder, for a link between low self-esteem and aggression.
Begeer, S., Banerjee, R., Lunenburg, P., Meerum-Terwogt, M., Stegge, H. & Rieffe, C. (2008).
Brief report: Self-presentation of children with autism spectrum disorders.
Reload
🗙