Taal
Nederlands
English
Türkçe
Contact
Zoeken
Menu
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Onderwijs
Home
Onderwijs
Publicaties ingedeeld naar thema
Op deze pagina zijn de publicaties ingedeeld naar het thema Onderwijs
Publicaties over onderwijs
Van den Helder, C., Plak, R., Meeter, M., & Begeer, S
.
(2024).
Longitudinal transition between regular and special education in autistic children: Predictors and policy effects
.
Li, B., Heyne, D., Scheeren, A., Blijd-Hoogewys, E., & Rieffe, C. (2024).
School participation of autistic youths: The influence of youth, family and school factors.
Bakker, T., Krabbendam, L., Bhulai, S., Meeter, M., & Begeer, S. (2023).
Predicting academic success of autistic students in higher education.
'Studenten met autisme zijn de kanaries in de kolenmijn’,
in het NRC in juni 2022
Bakker, T., Krabbendam, L., Bhulai, S. & Begeer, S. (2021).
First-Year Progression and Retention of Autistic Students in Higher Education: A Propensity Score-Weighted Population Study.
Bakker, T., Krabbendam, L., Bhulai, S. & Begeer, S. (2019).
Background and Enrollment Characteristics of Students with Autism in Higher Education.
Wevers, J. (2019).
Passend onderwijs: Een prachtig maar moeilijk haalbaar ideaal
.
Begeer, S., Wijnker-Holmes, B. & Wierda, M. (2014).
Gevolgen van Passend Onderwijs voor leerlingen met autisme
.
Reload
đź—™