Taal
Nederlands
English
Türkçe
Contact
Zoeken
Menu
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Kinderen & adolescenten
Home
Kinderen & adolescenten
Publicaties ingedeeld naar thema
Op deze pagina zijn de publicaties ingedeeld naar het thema Kinderen & adolescenten.
Publicaties over Kinderen & adolescenten
Deserno, M. K., Fuhrmann, D., Begeer, S., Borsboom, D., Geurts, H. M., & Kievit, R. A. (2022).
Longitudinal development of language and fine motor skills is correlated, but not coupled, in a childhood atypical cohort.
Martini, M.I., Merkelbach, I. & Begeer, S. (2022).
Gestational Age in Autistic Children and Adolescents: Prevalence and Effects on Autism Phenotype.
Autistische kinderen en drukke situaties: zo ga je ermee om
, een interview met Sander Begeer door RTL Nieuws, 25 april 2016
Fink, E., Begeer, S. Hunt, C. & De Rosnay, M. (2014).
False-belief understanding and social preference over the first two years of school: A longitudinal study.
Van den Bergh, S. F. W. M, Scheeren A. M., Begeer, S., Koot, H. M. & Geurts, H.M. (2014).
Age Related Differences of Executive Functioning Problems in Everyday Life of Children and Adolescents in the Autism Spectrum.
Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Lunenburg, P. & Stegge, H. (2009).
Additive and subtractive counterfactual reasoning in children with high-functiong autism spectrum disorders
.
Geurts, H., Begeer, S. & Stockmann, L. (2009).
Inhibitory control of socially relevant stimuli in cihldren with high functioning autism
.
Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stegge, H. & Koot, J.M. (2007).
Do children with autism acknowledge the influence of mood on behaviour?
.
Begeer S. (2005). Promotieonderzoek, afdeling Ontwikkelingspsychologie, Vrije Universiteit, Amsterdam.
Dissertatie: “Social and emotional skills and understanding in children with autism spectrum disorders”
.
Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stockmann, L. (2005).
Begrip en gebruik van sociaal-emotionele regels bij kinderen met autisme spectrum stoornissen
.
Lunenburg, P., Begeer, S., Stegge, H. & Meerum Terwogt, M. (2005).
Counterfactual redeneren over emoties bij hoogfunctionerende kinderen met autisme
.
Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004).
Sociaal-emotionele competentie van normaal intelligente kinderen met autisme
.
Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004).
Onderkennen kinderen met autisme de invloed van stemming op gedrag?
.
Reload
🗙