Taal
Nederlands
English
Türkçe
Contact
Zoeken
Menu
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Home
Aanmelden
Over NAR
Over NAR
Wat is het NAR?
Samenwerking doelgroep
Het onderzoek
Resultaten
Nieuws
Agenda
Geschiedenis
NAR-team
Veelgestelde vragen
Deelname
Deelname
Aanmelden
Wat houdt deelname in?
Wie kan deelnemen?
Gebruik gegevens
Opslag gegevens
Bewaartermijn
Privacy en veiligheid
Incidentele bevindingen
Niet meer deelnemen
Projecten
Projecten
Actueel onderzoek
ATTEND - schoolverzuim bij leerlingen met autisme
Autisme Werkt
CARE - autisme ondersteuning
DIGITAL-A - Digitale zorg
Moodbuster
EGAL - dna en omgeving
LIFESTYLE - Gezonde leefstijl
LKO - kinderen en jongeren met autisme
OMA - Online Meten van Autisme
SCANNER - Sekseverschillen in autisme
Eerder onderzoek
iSleep Autisme
ABA-onderzoek
CHINA - Nederland en China
Seksualiteit
SAM - stress in het dagelijks leven
Suïcide-onderzoek
COVID-19 - autistische kinderen
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
BECAUSE - prikkelgevoeligheid
Onderzoeksagenda
Samenwerken
Samenwerken
Scholieren / studenten
Promotiemateriaal
Werken met NAR-data
Publicaties en resultaten
Publicaties en resultaten
Publicaties
Rapportages
NAR in cijfers
Persoonlijk overzicht
Gemeentecijfers
Media
Over autisme
Over autisme
Hulpbronnen
Emotie
Home
Emotie
Publicaties ingedeeld naar thema
Op deze pagina zijn de publicaties ingedeeld naar het thema Emotie.
Publicaties over emotie
Bos, M.G.N., Diamantopoulou, S., Stockman, L., Begeer, S. & Rieffe, C. (2018).
Emotion control predicts internalizing and externalizing behavior problems in boys with and without an autism spectrum disorder.
Nuske, H. J., Tseng, K., Hedley, D., Begeer, S. & Dissanayake, C. (2018).
Emotion regulation strategies in preschoolers with autism: Impact on Associations with parent quality of life and family functioning.
Begeer, S., De Rosnay, M., Lunenburg, P., Stegge, H. & Meerum Terwogt, M. (2014).
Understanding of emotions based on counterfactual reasoning in children with Autism Spectrum Disorders
.
Fink, E., De Rosnay, M., Wierda, M., Koot, H. M. & Begeer, S. (2014).
Accuracy and response time for the recognition of facial emotions in a large sample of children with autism spectrum disorders
.
Begeer, S., Banerjee, R., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Potharst, E., Stegge, H. & Koot, H. (2011).
The understanding and self-reported use of emotional display rules in children with autism spectrum disorders
.
Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Rieffe, C., Stegge, H., Olthof, T. & Koot, H. M. (2010).
Brief report: Understanding emotional transfer in children with autism spectrum disorders
.
Begeer, S., Koot, H. M., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stegge, H. (2007).
Emotionele competentie van kinderen met ASS.
Begeer, S., Koot, H. M., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stegge, H. (2007).
Emotional competence in children with autism: Diagnostic criteria and empirical evidence
.
Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stockmann, L. (2006).
Attention to facial emotion expressions in children with autism
.
Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004).
Onderkennen kinderen met autisme de invloed van stemming op gedrag?
.
Reload
🗙